sunnuntai 29. syyskuuta 2013

AUNE ehdot

1.korjaamon ehdot: Korjaamo tekee työn ammattitaitoisesti ja huolellisesti noudattaen valmistajan kyseistä automallia varten tehtyjä tarkoitettuja huolto- ja korjausohjeita.
Korjaamo hankkii korjauksessa käytettävät varaosat ja tarvikkeet. Varaosien ja tarvikkeiden pitää olla alkuperäisiä tai laadultaan niitä vastaavia, ellei toisin sovita.
Korjaamo voi kieltäytyä käyttämästä asiakkaan tuomia varaosia, mikäli se katsoo niiden olevan viallisia tai muuten käyttökelvottomia.
 2.Työtilaus: tehdään kirjallisesti pieniä koritöitä lukuun ottamatta ja asiakkaalle annetaan yksi kappale siitä.
asiakkaan pitää tilausta tehdessään kertoa edelliset korjaukset ja mahdolliset korjaus yritykset. Työn saa peruuttaa ennen sen aloittamista tai valmistumista eikä korjaamo saa veloittaa kuin valmiiksi tehdyistä töistä.
 3.vastuu autoverosta: Korjaamo ei ota vastaan ajoneuvon uudelleen verottamiseen mahdollisesti johtavaa korjaustyötä. Korjaamon pitää ilmoittaa asiakkaalle mahdollisesta uudelleen veroittamista koskevista korjauksita tai muutoksista.
4. hintaehdot: hintatiedot ovat nähtävissä korjaamon asiakas tiloissa hintamerkintäasetuksen (359/99) mukaan. Korjaamon ilmoittamaa hinta arviota ei saa ylittää yli 15%:lla . Korjaamo laskuttaa asiakasta tehdyistä ja tilatuista töistä.
5. lisätyöt: Jos tehdään lisätöitä on siitä ilmoitettava asiakkaalle ja siihen liittyvästä laskutuksesta ja viivytyksestä, mutta  jos asiakkaaseen eisaa yhteyttä saa tehdä vaan pieniä ja tarpeellisiä töitä.
6.Maksu ehdot: Lasku maksetaan käteisellä työn kohteen luovutuksen yhteydessä, ellei muusta maksutavasta ole työtilausta tehtäessä sovittu. Korjaamo voi kieltäytyä luovuttamasta työn kohdetta asiakkaalle, ellei korjauslaskua makseta luovutuksen yhteydessä. Asiakkaalla on oikeus kieltäytyä maksamasta työtä jos se on tehty huonosti kunnes virhe on korjattu.
7.Vakuutusyhtiön laskuun tehtävät korjaukset: Ajoneuvoon tehdään tarkastus vaurioiden määrittämiseksi ja korjaamo laskuttaa suoraan vakuutus yhtiötä mutta asiakas on velvololinen maksamaan sen  osan korjauksista jota vakuutusyhtiö ei korvaa.
8.Työn valmistuminen: Työ tehdään aikataulun mukaan mutta jos se ei onnistu asiakkaan on annettava lisäaika sen tekoon.   Kuluttaja-asiakkaan oikeus purkaa sopimus korjaamon viivästyksen johdosta määräytyy kuluttajansuojalain 8 luvun 9 §:n mukaisesti.
9. työn kohteen vastaanottaminen ja luovututtaminen: Työ vastaan otetaan ja luovutetaan korjaamon aukiolo aikana ellei toisin sovita. korjaamo vastaa siitä että työtä pidetään hyvin eikä siihen tule vaurioita.
10.takuu: Ellei muuta ilmoiteta on takuu voimassa 15000 tai kaksi kuukautta ellei toisin ole ilmoitettu.
11.Maalaus takuun ehdot: Maalaustyön takuu on voimassa 12 kuukautta maalaustyön valmistumisesta lukien, ellei toisin ilmoiteta. Edellä 10. kohdassa olevat takuuehdot koskevat soveltuvin osin myös maalaustakuuta.
Maalaustakuu ei kata vaurioita, jotka johtuvat:
a.  ulkoisista vahingoista, kuten esim. kiveniskuista, ilman epäpuhtauksista tai muista vastaavista syistä,
b. korin osien liitoskohtien välistä alkaneesta ruostumisesta, jota ei ole liitoskohtia avaamatta mahdollista todeta,
c. ajoneuvon osiin aikaisemmin tehdyistä korjaus- ja maalaustöistä, jotka on tehty sellaisia menetelmiä käyttäen, jotka ovat vahingoittaneet maalausta ja joita ei maalauksen aikana ole voitu havaita.
Korjaamo voi rajoittaa:
a. takuuta maalauksissa, joissa asiakas on tehnyt pohjustustyöt, toimittanut omat maalausmateriaalit tai asettanut maalaamolle tämän normaaleista työmenetelmistä poikkeavia vaatimuksia,
b. takuuta maalauksissa pintoihin, joissa on ruoste- tai muita vastaavia syöpymisvaurioita.
c. takuuta maalauksissa, jotka tehdään muovi- ja kumiosiin, joiden materiaalia se ei voi kohtuudella tunnistaa.
Korjaamo ilmoittaa asiakkaalle asettamistaan rajoituksista työtilausta tehtäessä tai viimeistään rajoituksen aiheen ilmetessä.
12.Virheilomoitus ja sen korjaaminen: siakkaan pitää ilmoittaa korjaamolle havaitsemastaan virheestä ja vaatia virheen oikaisua kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Korjaamo saa korjata omalla kustannuksella virheen jos ilmoittaa siitä asiakkaalle ja tekee sen määrä aikaan mennessä.                                              
13.Asiakkaan oikeus vahingonkorvaukseen korjaamon virheen tai viivästyksen johdosta: Jos asiakkaan työ on tehty virheellisesti tai myöhästynyt on asiakkaalla oikeus vahingon korvauksiin.
14. erimielisyyksien ratkaiseminen: Jos erimielisyyksiä ei voida ratkaista osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Jos erimielisyydet ratkaistaan tuomioistuimessa, kanne voidaan nostaa myös kuluttajan kotipaikkakunnan yleisessä alioikeudessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti